Physical education in the formation of values in basic education An axiological perspective
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v4i8.492Keywords:
Activity learning, learning methods, self instruction, mission oriented research.Abstract
The objective of the research is to analyze physical education in the formation of values in basic education: an axiological perspective in the Mercedes Particular Educational Unit of the 13D06 district. The survey technique was applied to a group of 31 students of the second year of high school of the Mercedes Educational Unit, through a mixed instrument constituted by ordinal and nominal measurement scale, with the purpose of knowing diverse perspectives of the respondents on the subject research. Physical education teachers must apply teaching and learning methods promoted in values to students inside and outside the classroom, in order to achieve in them an integral education and that the educational day becomes a laboratory where new knowledge is built.
Downloads
References
Arias, F. (2009). El Proyecto de Investigación. Guía para su elaboración. Caracas: Epísteme. Quinta Edición.
Gómez, A. (2005). La enseñanza y el aprendizaje de los valores en la educación deportiva. Revista internacional de medicina y ciencias de la actividad física y el deporte, 5-18, 89-99. Obtenido de http://cdeporte.rediris.es/revista/revista18/arteduvalores9.htm
Moreno, A., Gamboa, R., & Poblete, C. (2014). La educación Física en chile: Analísis crítico de la documentación ministerial. Rev. Bras. Ciênc. Esporte, Florianópolis, 411- 427. Obtenido de http://www.scielo.br/pdf/rbce/v36n2/0101-3289-rbce-36-02-00411.pdf
Moreno, D., Campos, M., & Almonacid, A. (2012). Las funciones de la educación física escolar: una mirada centrada en la justicia social y la reconstrucción del conocimiento. 38(especial),. Estudios pedagógicos valdivia, 13-26. Obtenido de https://scielo.conicyt.cl/scielo.php?script=sci_isoref&pid=S0718-07052012000400002&lng=es&tlng=es
Moreno, F. R., & Zamora, S. J. (2009). La educación física y el deporte como medio para adquirir y desarrollar valores en el nivel de primaria. Revista Educación, 133-143. Obtenido de https://www.redalyc.org/pdf/440/44015082008.pdf
Perez, G., & Laiño, F. (2014). Actividad física y habitos de salud en estudiantes universitarios argentinos. Ibiomed, 897-898. Obtenido de http://scielo.isciii.es/pdf/nh/v30n4/26originaldeporteyejercicio01.pdf
Rodriguez, G. C., Salazar, C. J., & Cruz, R. A. (s.f.). Determinantes de la actividad física en méxico. Universidad auton.
Rodriguez, G. R., Salazar, C. J., & Cruz, R. A. (2012). Determinantes de la actividad física en Mexico. rcrg@itesm.mx, 21(41). Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0188-45572013000100008
Rodríguez, T. Á., Analuiza, E., & Capote, L. G. (2017). Los dilemas que enfrenta el profesorado en el distrito metropolitano de Quito. Emásf revista digital de educación física. Obtenido de http://emasf.webcindario.com
Seijo, C. (Diciembrre de 2009). Los valores desde los principales teorías axiológicas. Clio America, 152-164. Obtenido de file:///C:/Users/USER/Downloads/Dialnet-LosValoresDesdeLasPrincipalesTeoriasAxiologicas-5114848.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






