Business expansion plan for the Transnexos Company of the Graiman Industrial Group

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v4i1.459

Keywords:

Expansion, Plan, Company, Tool, Transportation.

Abstract

The expansion business plan is considered a tool in which different analyzes of the processes necessary to be carried out in a given period of time and allow the fulfillment of the stated objectives are involved. The present research work carried out in the analysis unit of the company Transnexos, has a low profitability due to the limitation of its clients, 99% being the companies of the Graiman Industrial Group (GIG). It was oriented to carry out an expansion business plan in which quantitative research was applied with a descriptive scope. A market study was conducted in which a survey was applied to determine the feasibility of providing the transportation service to potential customers, the financial study established that an investment of 1,273,000 thousand dollars is required to acquire vehicles that cover the routes of potential customers. The evaluation of the positive NPV of $ 26,114 and an IRR of 9.07% were identified showing the feasibility of the Project.

 


 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Blanco Bello, V., Machado Castillo, J., & Tornes Olivera, N. (2019). Evaluación de tres momentos de riego en el cultivo de la sábila en el Municipio Colina, Falcón. Venezuela. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 4(7), 280-292. doi:http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v4i7.205

Castelán Valdivia, A., & Oros Méndez, L. A. (01 de Enero de 2011). Importancia de un Plan de Negocios. Contribuciones a la Economía. Obtenido de Contribuciones a la Económia: http://www.eumed.net/ce/2011b/

CFN, C. F. (2017). Transporte de carga por carretera. Cuenca: Sugerencia de análisis e información.

Faga, H., & Ramos, M. (2006). Cómo conocer y manejar sus costos para tomar decisiones rentables. Buenos Aires: Granica S.A.

GAD, G. M. (2015). Plan de movilidad y espacios públicos. Cuenca: GAD Municipal Cuenca.

Goercke Villarreal, J. R., Erazo Álvarez, J. C., Narváez Zurita, C. I., & Quevedo Vázquez, J. O. (2019). Plan de negocio, proyecto constructora BellaTerra en la ciudad de Cuenca, Ecuador. Visionario Digital, 185.

Herbas, J. (2019). Métodos de Localización para un Proyecto. Obtenido de Academia.edu: https://www.academia.edu/5288401/METODOS_DE_LOCALIZACION_PARA_UN_PROYECTO_M%C3%89TODO_CUALITATIVO_POR_PUNTOS

Hernández Sampieri, R., & Fernández Collado, C. B. (2014). Metodologia de la Investigación. México: MCGRAW-HILL.

INEC. (2019). Resultados Indice de precios al consumidor. Cuenca: INEC.

INFOCIF, R. (23 de Junio de 2015). Qué es y cómo se elabora un plan de expansión. Obtenido de Qué es y cómo se elabora un plan de expansión: https://noticias.infocif.es/noticia/que-es-y-como-se-elabora-un-plan-de-expansion

Maqueda Lafuente, J. (2010). Marketing, innovación y nuevos negocios. España: ESIC editorial.

Montero Tapia, I. F., Erazo Álvarez, J. C., Narváez Zurita, C. I., & Ormaza Andrade, J. E. (2019). Desarrollo organizacional como estrategia de modernización de la calidad del servicio de alimentos y bebidas. Visionario Digital, 111.

Ochoa, C. (29 de mayo de 2015). Muestreo no probabilistico: muestreo por conveniencia. Obtenido de Muestreo no probabilistico: muestreo por conveniencia: https://www.netquest.com/blog/es/blog/es/muestreo-por-conveniencia

Puente Riofrío, M. I., & Carrasco Salazar, V. A. (2017). Plan de negocios una guía empresarial para pequeños negocios. Revista Observatorio de la Economía Latinoamericana, 2.

Truex, L. (s.f.). Como crear un plan de negocios de expansión. Obtenido de Como crear un plan de negocios de expansión: https://pyme.lavoztx.com/cmo-crear-un-plan-de-negocios-de-expansin-4252.html

Trust, B. (2009). Técnicas para la Optimización de Rutas de Transporte y Distribución . Brain Trust Consulting services, 4.

Viniegra Rocío, S. (2007). Entendiendo el Plan de Negocios. España: Lulu.com.

Weinberger Villarán, K. (2009). Plan de Negocios Herramienta para evaluar la viabilidad de un negocio. Perú: Nathan Associates Inc, 2009.

Published

2019-09-14

How to Cite

Picón Vizhñay, J. A., Erazo Álvarez, J. C., & Narváez Zurita, C. I. (2019). Business expansion plan for the Transnexos Company of the Graiman Industrial Group. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 4(1), 274–308. https://doi.org/10.35381/r.k.v4i1.459