Teaching styles for inclusive Physical Education in the General Basic sub-level
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v7i2.1943Keywords:
Teaching, teaching methods, teaching method innovations. (UNESCO Thesaurus).Abstract
When teaching Physical Education, a remarkable diversity of abilities is evident, since all students learn differently, so it requires inclusive Physical Education classes. The objective of this research is to analyze the teaching styles that promote inclusive Physical Education in Basic General Education, at the sublevel of Higher Basic Education. This is a descriptive research type with a quantitative approach, among the main research methods is the synthetic-analytical review, deductive-inductive and the survey which was applied to 106 Physical Education teachers in the city of Cuenca, to know the criterion on the teaching styles that lead to an Inclusive Physical Education. These styles are alternatives that will guide the teacher to promote inclusive Physical Education classes, which will make it possible to respond to current educational needs.
Downloads
References
Beltrán-Llera, J. (2012). La educación inclusiva [Inclusive education]. Padres Y Maestros / Journal of Parents and Teachers, (338), 5-9. Recuperado a partir de https://revistas.comillas.edu/index.php/padresymaestros/article/view/431
Bravo, J. P., Bermeo, M., & Robles, H. (2022). Diversidad e inclusión en la clase de educación física [Diversity and inclusion in the physical education classroom]. REVISTA EDUCACIÓN FÍSICA, DEPORTE Y SALUD, 4(8), 28-49. Recuperado a partir de http://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/REDFIDS/article/view/3189
Caldevilla, L., Yanipcia, B., Cintra, O., Idalmis, L., Cantillo, O., & Boschen, A. (2010). Los estilos de enseñanza, su utilización en la clase de Educación Física contemporánea [Teaching styles, their use in the contemporary Physical Education classroom]. Efdeportes, 14(141), 1-11. https://efdeportes.com/efd141/los-estilos-de-ensenanza-en-la-clase-de-educacion-fisica.html
Cuéllar, J. (2006). Diversos métodos de enseñanza en educación física. Diversas formas para abordar la diversidad [Different teaching methods in physical education. Different ways to deal with diversity]. REVISTA QURRICULUM, 19, 117-139. Obtenido de http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17354
García, E., Rosa, A., & Pérez, J. (2019). Métodos de enseñanza en Educación Física: Desde los estilos de enseñanza hasta los modelos pedagógicos [Teaching methods in Physical Education: From teaching styles to pedagogical models]. Trances: Revista de Trasmisión del Conocimiento y Salud, 11(1), 1-30. Obtenido de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7076930
Hernández, B. (2009). Los métodos de enseñanza en la Educación Física [Teaching methods in Physical Education]. Efdeportes, 14(132), 1-21. Obtenido de http://www-efdeportes.com
Hurtado, J., & Ormeño, M. (2010). Las Corrientes Pedagógicas Contemporáneas y lo estilos de enseñanza en la Educación Física [Contemporary Pedagogical Currents and Teaching Styles in Physical Education]. Investigación Educativa, 14(26), 79-104. Obtenido de https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4183
Martínez-Usarralde, J. (2021). Inclusión educativa comparada en UNESCO y OCDE desde la cartografía social [Comparative educational inclusion in UNESCO and OECD from a social mapping perspective]. Educación XX1. Revista de la Facultad de Educación, 24(1),93-115. https://doi.org/10.5944/educxx1.26444
Posso, R. (2018). Propuesta de estrategias metodológicas activas aplicadas a la Educación Física [Proposal of active methodological strategies applied to Physical Education]. Obtenido de https://reunir.unir.net/handle/123456789/7439
Ríos-Hernández, M. (2009). La inclusión en el área de educación física en España [Inclusion in the area of physical education in Spain]. Agora para Educación Física y el Deporte, 9, 84-114. Obtenido de http://riberdis.cedd.net/handle/11181/3837
Tárraga, R., Vélez, X., Sanz, P., Pastor, G., & Fernández, M. (2021). Educación inclusiva en Ecuador; perspectiva de directores, familias y de evaluadores [Inclusive education in Ecuador; perspective of principals, families and evaluators]. Magis, Revista Internacional De Investigación En Educación, 14, 1–21. https://doi.org/10.11144/Javeriana.m14.eiep
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






