DinoTim and logical mathematical development in Early Childhood Education children
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1044Keywords:
Mathematicians, educational technology, educational software.Abstract
The objective was to analyze the Dino Tim and the mathematical logic development in Early Childhood Education children from an education center in Ecuador. It was developed from a mixed methodology, combining quantitative and qualitative results of descriptive scope with a non-experimental design, generating an observatory-exploratory process through a survey and semi-structured interview. The population sample consisted of 8 parents and 6 teachers from the CEPAD “Sueños de David” school, located in the Tarqui parish, north of Guayaquil, Guayas province, Ecuador. Based on the surveys, it is determined that children use advanced technology tools to strengthen and develop skills in mathematical logic, one of the subjects most feared by students, however, both teachers and students did not know Dino Tim. Teachers are not up to date with new technology because it is difficult for them to make income or download programs.
Downloads
References
Arellano, C. (2019). Desarrollo de Habilidades Matemáticas en alumnos de preescolar usando un ambiente de aprendizaje mezclado. [Development of Mathematical Skills in Preschool Student Using a Blended Learning Enviroment]. Juárez: Universidad Juarez Autónoma de Tabasco. Obtenido de http://ri.ujat.mx/handle/20.500.12107/3089
Avendaño-Porras, V. d. (2015). Implementación y uso de las tecnologías de información y la comunicación: en la Maseta Comitéca Tojolabal del estado de Chiapas. [Implementation and use of information and communication technologies: in the Maseta Comiteca Tojolabal of the state of Chiapas].. Chiapas: Centro Regional de Formación Docente e Investigación Educativa. Obtenido de https://n9.cl/0ujb5
Cano-Lassonde, O. (2012). Antecedentes internacionales y nacionales de las Tic a nivel superior: su trayectoria en panamá. [International and national antecedents of ICT at the higher level: its trajectory in panama]. Revista Electrónica "Actualidades Investigativas en Educación", 12(3),1-25.
Comín-Hernando, S. (2015). Apps e infancia. Estudio de las apps educativas para dispositivos móviles orientadas a la enseñanza infantil. [Apps and childhood. Study of educational applications for mobile devices aimed at children's education]. Master Thesis, Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Educación. Obtenido de https://n9.cl/l6dh
De-Caso, A. M., Blanco, J., & Navas, G. (2012). Las TICS en segundo ciclo de educación infantil [ITC in the second cycle of early childhood education]. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 189-197.
De-La-Serna-Tuya, A. S., Gonzáles-Calleros, J. M., & Navarro, Y. (2018). Diseño de App para el uso de la tablet en la enseñanza de preescolares. [App design for tablet use on preschool teaching]. Campos Virtuales, 7(1); 111-123.
Franceschin, T. (2017). ¿Qué aplicaciones móviles educativas son las más populares en América Latina? [What educational mobile applications are the most popular in Latin America?]. Obtenido de Edu4: https://n9.cl/rsip
Guel-Silva, G. (2015). Propuesta de aplicación educativa, para el proceso de enseñanza--aprendizaje en preescolares. [Educational application proposal for the teaching-learning process in preschool]. Puebla: Universidad Iberoamericana Puebla. Obtenido de https://n9.cl/czrmv
Hamón, E., & Portela, A. (2017). Apps educativas como herramienta pedagógica para niños y niñas de grado segundo en el Colegio Sorrento LE.D. [Educational apps as a pedagogical tools for second grade boys and girls at Collage Sorrento LE.D]. Bogotá: Universidad de Libertadores. Obtenido de https://n9.cl/mt05d
Ministerio de educación del Ecuador [MINEDUC]. (2014). Curriculo educación inicial 2014. [Curriculum initial education 2014]. Obtenido de https://n9.cl/2itc6
Torres-Toukomidis, A., & Romero-Rodriguez, L. (2018). Gamificaciòn en Iberoamérica. [Gamification in Latin America]. Quito: Universidad Abya-Yala. Obtenido de https://n9.cl/rjjz9
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






