Web application for the creation and taking of evaluations to high school students
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v5i2.925Keywords:
Prior learning evaluation, student evaluation, academic achievement, educational softwareAbstract
The current research aims to design a web application for the creation and taking of evaluations to high school students in the Canton of Quevedo of Ecuador. It was based on the quantitative approach, with a descriptive type. 55% of the teachers surveyed consider it necessary to apply educational software in order to evaluate learning due to the ICT approach, thus promoting a comprehensive and quality education. The web application consists of taking evaluations in order to improve the quality of the service provided by the institution and lead it to academic excellence. The project was developed with programming languages such as PHP, HTML, SQL, the page has a friendly interface from the beginning, a login where the teacher or student can access the page by entering their already registered data.
Downloads
References
Arroyo-Carrera, E., Loor-Santos, M., Mendoza-Mera, J., & Solorzano-Zambrano, M. (2020). Gestión de aprendizaje creativo mediante la Herramienta Powtoon en estudiantes de lengua y literatura [Creative learning management through the Powtoon Tool in language arts students]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 253-269. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.775
Cedeño-Troya, F. (2017). Diseño de un Software de evaluaciones en línea para los estudiantes y docentes de grado en la Universidad Tecnológica Empresarial de Guayaquil [Design of an online assessment software for undergraduate students and teachers at the Universidad Tecnológica Empresarial de Guayaquil]. Espirales Revista Multidisciplinaria de investigación, 1(9), 1-14.
Clavijo-Castillo, R, & Bautista-Cerro, M. (2020). La educación inclusiva. Análisis y reflexiones en la educación superior ecuatoriana [Inclusive education. Analysis and reflections in Ecuadorian Higher Education]. ALTERIDAD. Revista de Educación, 15(1), 113-124. https://dx.doi.org/10.17163/alt.v15n1.2020.09
García-Sánchez, E, Vite-Chávez, O, Navarrate-Sánchez, M, García-Sánchez, M, & Torres-Cosío, V. (2016). Metodología para el desarrollo de software multimedia educativo MEDESME. CPU-e. Revista de Investigación Educativa, (23), 216-226.
Hernández, R, Sánchez-Cáceres, I, Zarate-Hermoza, J, Medina-Coronado, D, Loli-Poma, T, & Arévalo-Gómez, G. (2019). Tecnología de Información y Comunicación (TIC) y su práctica en la evaluación educativa [Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation]. Propósitos y Representaciones, 7(2), 1-5. https://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n2.328
Hernández-Sampieri, R., Fernández-Collado, C., Baptista-Lucio, P. (2014). Metodología de la Investigación. [Investigation methodology]. México: Editorial Mc – Graw – Hill Interamericana. Sexta edición.
Mendieta, L., Chamba, J., & Mieles, M. (2016). Estrategias pedagógicas para la evaluación del estudiante en el nivel superior [Pedagogical strategies for educational assessment of student in higher level]. Ciencia y Desarrollo, 19 (2): 33-42.
Muguercia-Bles, A, & Negret, Y, & Benito-Valenciano, V, & De-la-Torre-Vega, G. (2017). Software educativo didáctico para el aprendizaje de la asignatura Informática [Didactic educational software for the learning of the Computer science subject]. MEDISAN, 21(8),1094-2001.
Pérez-Pino, M, Enrique-Clavero, J, Carbó-Ayala, J, & González-Falcón, M. (2017). La evaluación formativa en el proceso enseñanza aprendizaje [Formative evaluation in the teaching-learning process]. EDUMECENTRO, 9(3), 263-283.
Quevedo-Álava, R., Corrales-Moreno, L., Palma-Delgado, G., & Mendoza-Suárez, G. (2020). Psicopedagogía y TIC en período de COVID-19. Una reflexión para el aprendizaje significativo [Psychopedagogy and ICT in the COVID-19 period. A reflection for meaningful learning]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 202-222. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.769
Saltos-Cedeño, A., Vallejo-Valdivieso, P., & Moya-Martínez, M. (2020). Innovación en educación matemática de básica superior durante el confinamiento por COVID-19 [Innovation in higher basic mathematics education during confinement by COVID-19]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 142-161. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.723
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






