Strategic Management Model for Mipymes el Pasaje Artesanal Azuayo
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v4i1.456Keywords:
Model, Management, Strategy, Income, Innovation.Abstract
Strategic management is currently one of the most effective business development tools for the management of companies and institutions, both public and private. This research proposes precisely the design of a strategic management model for the Provincial Government of Azuay in its project called “Pasaje Artesanal Azuayo” that allows to improve its income that has been affected by the lack of diffusion, innovation of the products, creation of added value, among others. The research used a mixed approach to sequential exploratory design (DEXPLOS), that is to say quantitative and qualitative, which allowed establishing the need to make agreements with public and private organizations that allow the income of the more than 50 artisans that make up the project productive.
Downloads
References
Álvarez Álvarez, V. A., Erazo Álvarez, J. C., Narváez Zurita, C. I., & Erazo Álvarez, C. A. (2019).
Plan de social media como estrategia de posicionamiento de marca aplicado a la empresa Importadora Zumbauto. Visionario Digital, 275.
Fernández, A. (2004). Dirección y planificación estratégica en las empresas y organizaciones. Madrid: Díaz de Santos.
Francés, A. (2006). Estrategia y Planes para la empresa con el Cuadro de Mando integral. México: Pearson Educación.
Gobierno Provincial del Azuay. (2016). Proyecto Pasaje Artesanal Azuayo. Cuenca.
Goercke Villarreal, J. R., Erazo Álvarez, J. C., Narváez Zurita, C. I., & Quevedo Vázquez, J. O. (2019). Plan de negocio, proyecto constructora BellaTerra en la ciudad de Cuenca, Ecuador. Visionario Digital, 185.
López, R. (2008). Gestión eficaz de los procesos productivos. Madrid: Especial directivos.
Merli, G. (1997). La Gestión eficaz. Madrid: Díaz de Santos, S.A.
Mungaray, A. R. (2004). Lecciones de microeconomía para microempresas. Baja California: Universidad Autónoma de Baja California.
Orellana Palomeque, D. P., Erazo Álvarez, J. C., Narváez Zurita, C. I., & Matovelle Romo, M. M. (2019). Gestión administrativa, elemento clave para el desarrollo de las empresas de servicio de transporte. Visionario Digital, 245.
Ogalla, F. (2005). Sistema de gestión: Una guía práctica. Madrid: Díaz de Santos.
Parra, I. (2004). Los modernos alquimistas: epistemología corporativa y gestión del conocimiento. Medellín: Fondo Editorial Universidad Eafit.
Peralta Llivipuma, M. R., Erazo Álvarez, J. C., & Narváez Zurita, C. I. (2019). Cuadro de mando integral, enfoque estratégico al proceso administrativo y educativo. Visionario Digital, 129.
Robbin, S. (2013). Fubdamentos de Administración. Mexico: Pearson Educación.
Sainz, J. (2001). La distribución comerical: opciones estratégicas. Madrid: ESIC.
Stoner. (abril de 1990). Administracion quinta edicion. En F. Stoner. PHH.
TSO. (2009). Estrategia del servicio. TSO.
Velez, D. (12 de septoembre de 2012). ADMINISTRAR. Obtenido de http://bienadministrar.blogspot.com/2012/09/esta-definicion-se-subdivide-en-cinco.html
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






