ICT and corporate image of the Chimbote forest nursery
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v9i1.3684Keywords:
Information technology, telematics, marketing, (UNESCO Thesaurus)Abstract
The objective of the research was to determine the relationship between the use of Information and Communication Technologies and the corporate image in the forest nursery of Chimbote - Peru. The research design is descriptive with correlational statistical support, conformed by the population of 80 workers. It is determined that the type of relationship between the use of information and communication technologies and the corporate image of the Chimbote Forest Nursery 2023, which was positive at a good level according to Spearman's Rho correlation coefficient of 0.869, where it can be said that the better the use of information and communication technologies within the organization, somehow the better the corporate image of the company
Downloads
References
Alvear Puertas, V., Rosero Montalvo, P., Peluffo Ordóñez, D., y Pijal Rojas, J. (2017). Internet de las Cosas y Visión Artificial, Funcionamiento y Aplicaciones: Revisión de Literatura [Internet of Things and Artificial Vision, Performance and Applications: Literature Review]. Enfoque UTE, 8(Supl. 1), 244-256. https://doi.org/10.29019/enfoqueute.v8n1.121
Arévalo Avecillas, D., Nájera Acuña, S., y Piñero, E. A. (2018). La Influencia de la Implementación de las Tecnologías de Información en la Productividad de Empresas de Servicios [The Influence of the Implementation of Information Technologies in the Productivity of Service Companies]. Información tecnológica, 29(6), 199-212. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642018000600199
Barrios, D., Olivera Angel, M., y Palacio, L. G. (2023). Factors associated with the adoption of mobile applications (Apps) for the management of dairy herds. Revista De Economia E Sociologia Rural, 61(4), e264382. https://doi.org/10.1590/1806-9479.2022.264382
Blumen, D., y Cepellos, V. M. (2023). Dimensões do uso de tecnologia e Inteligência Artificial (IA) em Recrutamento e Seleção (RyS): benefícios, tendências e resistências. Cadernos EBAPE.BR, 21(2), e2022–0080. https://doi.org/10.1590/1679-395120220080
Buenrostro Mercado, H. E., y Hernández Eguiarte, M. d. C. (2019). La incorporación de las TIC en las empresas. Factores de la brecha digital en las Mipymes de Aguascalientes [The Incorporation of ICT in Firms. Factors of the Digital Divide in MSMEs of Aguascalientes]. Economía: teoría y práctica, (50), 101-124. https://doi.org/10.24275/etypuam/ne/502019/buenrostro
Camacho Solís, J. I. (2020). El teletrabajo, la utilidad digital por la pandemia del COVID-19 [Teleworking, digital utility for the COVID-19 pandemic]. Revista Latinoamericana De Derecho Social, 1(32), 125–155. https://doi.org/10.22201/iij.24487899e.2021.32.15312
Charry Condor, H. O. (2018). La gestión de la comunicación interna y el clima organizacional en el sector público [The management of internal communication and the organizational climate in the sector public]. Comuni@cción, 9(1), 25-34. https://n9.cl/f2mrp
González Torres, L. A., Ibarra Cisneros, M. A., y Cervantes Collado, K. E. (2017). El impacto de las tecnologías de la información y comunicación en la industria manufacturera de Baja California [The impact of information and communication technologies on the manufacturing industry of Baja California]. Región y sociedad, 29(69), 153-183. https://doi.org/10.22198/rys.2017.69.a292
Hoyos Zavala, A., y Lasso de la Vega, M. d. C. (2017). Pymes como modelo económico en la creación de estrategias de comunicación [SMEs as an economic model in the creation of communication strategies]. RETOS. Revista de Ciencias de la Administración y Economía, 7(13), 105-120. https://doi.org/10.17163/ret.n13.2017.04
Quispe Otacoma, A. L., Padilla Martínez, M. P., Telot González, J. A., y Nogueira Rivera, D. (2017). Tecnologías de información y comunicación en la gestión empresarial de pymes comerciales [Information and communication technologies in business management of pymes commercial]. Ingeniería Industrial, 38(1), 81-92. https://n9.cl/q2o2x
Ramos Farroñán, E. V., y Valle Palomino, N. (2020). Gestión de imagen corporativa como estrategia de sostenibilidad: camino al cambio empresarial [Corporate image management as a sustainability strategy: path to business change]. Revista Universidad y Sociedad, 12(1), 292-298. https://n9.cl/gj4v6
Sanabria Gómez, S. A. (2022). Technological Progress and Economic Inequalities: An Empirical Approach for Colombia (1974-2015). Apuntes del Cenes, 41(73), 85–112. https://doi.org/10.19053/01203053.v41.n73.2022.13524
Terán Bustamante, A., Dávila Aragón, G., y Castañón Ibarra, R. (2019). Gestión de la tecnología e innovación: un Modelo de Redes Bayesianas [Management of Technology and Innovation: A Bayesian Network Model]. Economía: teoría y práctica, (50), 63-100. https://doi.org/10.24275/etypuam/ne/502019/teran
Villacres Arias, G. E., Espinoza Freire, E. E., y Rengifo Ávila, G. K. (2020). Employment of information and communication technologies as an innovative teaching and learning strategy. Revista Universidad y Sociedad, 12(5), 136-142. https://n9.cl/6i38s
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pascual Izaguirre-Sabino, Elizabeth Madeleine Arroyo-Rosales, Rufino Rodríguez-Román, Percy John Ruíz-Gómez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






