Entrepreneurship teaching manual for business incubators: aimed at university students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v4i8.321

Keywords:

Didactic manual, Entrepreneurship, Business incubator, University, Students.

Abstract

Universities are key players in the social fabric for their performance in training and teaching activities, research and linkage with the socio-economic environment. These three missions have been present from the very origin of the universities, although the relative presence of these missions has varied over time and depending on the type of universities, they have introduced entrepreneurship for the incubator of companies, in pro for its students. Based on this position, a feasible project methodology was followed, with a field and documentary approach, with a non-experimental design. The technique used was the interview and the intentional population. Hermeneutic analysis resulted in a didactic entrepreneurship manual for the business incubator, aimed at university students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arias, F. (2006). El proyecto de investigación: Introducción a la metodología científica. Quinta Edición. Editorial Episteme. Caracas - Venezuela.

Balesatrini, M. (2010) Cómo se elabora un proyecto de Investigación. 7ma. Edición. Caracas. Editorial BL Consultores Asociados.

Barragán, A (2015). El papel de las incubadoras en las universidades. Recuperado en: https://es.scribd.com/document/405071615/El-papel-de-las-incubadoras-en-las-universidades-docx

Bustos, A (2007). No sólo hay que Generar Empresas, también Capital Humano. La Nación. Suplemento Incubadoras de Negocios.

Fernández, R y León, L (2006). Una aproximación empírica al problema del subempleo y la cesantía. Observatorio de la Economía Latinoamericana 69.

Fuerte, K (2017). Universidades como incubadoras de empresas. Recuperado en: https://observatorio.tec.mx/reporte-semanal-directivos/2017/1/10/universidades-como-incubadoras-de-empresas

Informe de Economía de Ecuador (2016). Recuperado en : www.cesla.com/informe-economia-ecuador.php

Jiménez, L (2006). Capital de riesgo para la innovación: lecciones de países desarrollados, División de Desarrollo Productivo y Empresarial Red de reestructuración y competitividad, CEPAL. Disponible en www.cepal.cl

López Echegarai, M. (2019). Política de sustentabilidad ambiental. Avances en el contexto universitario. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 4(7), 59-87. doi:http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v4i7.194

Martin, B.R. (2003). El cambiante contrato social para la ciencia y la evolución de la universidad. Editorial Science and Innovation, Rethinking the rationales for funding and governance. Edward Elgar: Cheltenham, Reino Unido.

NBIA (2016). Asociación Nacional de Incubación de Empresas. Recuperado en: www.inc.com / enciclopedia / nacional - negocios

Piquer, J (2002). Las incubadoras tecnológicas y el rol de los jóvenes. Revista Perspectivas. Departamento de Ingeniería Industrial. Universidad de Chile. V5, Nº 2, 2002 (p 235)

Published

2019-07-01

How to Cite

Oswaldo Vázquez, J. Q., Morquecho Salto, J. C., Vásquez Labefre, L. M., & Neira Neira, M. L. (2019). Entrepreneurship teaching manual for business incubators: aimed at university students. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 4(8), 662–676. https://doi.org/10.35381/r.k.v4i8.321