Pedagogical practices in multigrade classrooms

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v7i13.1645

Keywords:

Educational model, teaching, school. (UNESCO Thesaurus).

Abstract

Pedagogical practices in multigrade classrooms

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ávila, B. (2017). Aportes a la Calidad de la Educación Rural en Colombia, Brasil y México: Experiencias Pedagógicas Significativas [Contributions to the Quality of Rural Education in Colombia, Brazil and Mexico: Significant Pedagogical Experiences]. Tesis Doctoral. Universidad de la Salle. Colombia.

Boix, T. (2011). La escuela rural: funcionamiento y necesidades [The rural school: operation and needs]. Madrid: Cisspraxis.

Duque, P; Rodríguez, J; Vallejo, S. (2013). Prácticas pedagógicas y su relación con el desempeño académico. [Pedagogical practices and their relationship with academic performance]. Centro de Estudios Avanzados en Niñez y Juventud alianza de la Universidad de Manizales y el CINDE

Ezpeleta, J. (1997) Algunos desafíos para la gestión de las escuelas multigrado. [Some challenges for the management of multigrade schools]. Revista Iberoamericana de Educación, 15. 101-120. Recuperado de: https://doi.org/10.35362/rie1501123

Martínez, M. (2010). Evaluación cualitativa de programas. [Qualitative evaluation of programs]. Psicoprisma. Nº 1. Avepso. Caracas.

Martínez Maldonado, P. (2019). Interacciones en Prácticas Pedagógicas Efectivas en el Aula [Interactions in Effective Pedagogical Practices in the Classroom]. Doctorado en Educación. Universidad Autónoma de Barcelona. España.

Ministerio de Educación Nacional. (2013). Proyecto de Educación Rural PER [Rural Education Project PER]. Recuperado de: https://n9.cl/cngax

Muñoz, J. (2018). La Práctica Pedagógica Investigativa en las Escuelas Normales Superiores del Norte del Departamento de Nariño [The Pedagogical Research Practice in the Higher Normal Schools of the North of the Department of Nariño]. Tesis Doctoral. Universidad de Nariño. Colombia.

Torres, R (2018). El modelo multigrado de Escuela Nueva de Colombia. [The multigrade model of Escuela Nueva de Colombia]. Recuperado de: https://n9.cl/grqqu

Vargas, T. (2010). Escuelas Multigrados: ¿Cómo funcionan? Santo Domingo: Editora de Colores.

Published

2022-02-24

How to Cite

González-Viloria, L. E. (2022). Pedagogical practices in multigrade classrooms. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 7(13), 97–112. https://doi.org/10.35381/r.k.v7i13.1645

Issue

Section

De Investigación