Smartick for strengthening mathematics in basic education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1049

Keywords:

Computer assisted instruction, computer uses in education, educational technology.

Abstract

The objective was to analyze the Smartick for the strengthening of mathematics in basic education. It was of a descriptive methodological nature with a non-experimental cross-sectional design. In conclusion, it is highlighted that the new digital era is fundamental due to its diverse range of tools and technological platforms when teaching tutorials with children. Smartick is recommended as a platform and support material, which is very beneficial in children because it helps to interact with others in a collaborative way and even sustains an interest in mathematics, many have been motivated and now they get excited when they give a reward or score. This positive change motivates teachers and parents to continue supporting the use of the Smartick application and to continue strengthening the capacity for calculation, logic and problem solving.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adams-Becker, S., Freeman, A.,Giesinger Hall, C., Cummins, M., & Yuhnke, B. (2016). The NMC/CoSN Horizon Report: 2016 K-12 Edition examines emerging technologies for their potential impact on and use in teaching, learning, and creative inquiry in schools. Retrieved from https://n9.cl/i7zc3

Agra, G, Soares-Formiga, N, Simplício-de-Oliveira, P, Lopes-Costa, M, Melo-Fernandes, M, & Lima-da-Nóbrega, M. (2019). Analysis of the concept of Meaningful Learning in light of the Ausubel's Theory. Revista Brasileira de Enfermagem, 72(1), 248-255. https://doi.org/10.1590/0034-7167-2017-0691

Apolo.D. (2017). Tecnología y educación: un largo camino por recorrer. Puntos de acuerdo, tensiones y disputas entre estudiantes, docentes y autoridades para los usos juveniles de internet con fines educativos. [Technology and education: a long way to go. Points of agreem. Tesis, 375. Obtenido de https://n9.cl/068f7

Castro, S, & Guzmán, B, & Casado, D. (2007). Las TIC en los procesos de enseñanza y aprendizaje.[ICT in teaching and learning processes]. Laurus, 13(23),213-234.

Castro, S., Guzmán, B., & Casado, D. (2007). Las Tic en los procesos de enseñanza y aprendizaje. [Tic in learning teaching processes]. Revista de Educación Laurus, 213-234. Retrieved from https://n9.cl/ppfx

Ceballos-Pantoja, H, Ospina-Bastidas, L, Restrepo-Galindo, J. (2019). Integración de las TIC en el proceso de enseñanza y aprendizaje. [Integration of Tic in the teaching and learning process]. Retrieved from https://n9.cl/dq7k8

De-Rosa, P. (2018). Enfoque psicoeducativo de Vigotsky y su relación con el interaccionismo simbólico: Aplicación a los procesos educativos y de responsabilidad penal juvenil. [Psychoeducational approach of Vygotsky and his relationship with the symbolic interactionism: Application to the educational processes and of juvenile criminal responsibility]. Propósitos y Representaciones, 6(2), 631-649.

Espinoza-Freire, E.E.,Villacres Arias,G.E.,,& Granda Ayabaca,D.M. (2020). Influencia de las didácticas tecnológicas en el desarrollo del aprendizaje de los estudiantes [Influence of technological didactics in the development of student learning]. Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas,, 3(3),63-70.

Ministerio de Educación del Ecuador. (2012). Tecnologías de la Información y la Comunicación aplicadas a la educación. Programa de formación continua del magisterio fiscal. [Information and Communication Technologies applied to education. Continuous training program for tax teachers]. https://n9.cl/ni9y9

Ministerio de Educación del Ecuador. (2016). Curriculo de Matematica [Math Curriculum]. Retrieved from https://n9.cl/1q2d

Navarrete-Mendieta.G. & Mendieta-García, R. (2018). Tic y la Educación Ecuatoriana en tiempos de Internet. [Tic And Ecuadorian Education In Internet Times: A Brief Analysis]. Espirales revista multidisciplinaria de investigación, 2(15); 123-136.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación la Ciencia y la Cultura, UNESCO. (2014). Tecnologías de la Información y la Comunicación, Tic, para el aprendizaje. [Information and Communication Technologies, ICT, for learning]. Apuntes. Retrieved from https://n9.cl/vrnm6

Pradenas, R., (2019). Las TIC en apoyo a la Matemática. [ICT in support of Mathematics]. Serie Creación n°69. Facultad de Ciencias de la Educación: Escuela de Pedagogía en Educación Diverencial. Centro de Investigación en Educación Superior CIES-USS; Concepción. https://n9.cl/xa0sr

Rivero, C., Soria, E., & Turpo, O. (2019). Aprendizaje móvil en matemáticas. Estudio sobre el uso del aplicativo oráculo matemágico en educación primaria. [Mobile learning in mathematics. Study On the use of the mathematical oracle Application in primary education]. Universidad Ciencia Y Tecnología, 22(89).

Urra-Medina, E, Sandoval-Barrientos, S, & Irribarren-Navarro, F. (2017). El desafío y futuro de la simulación como estrategia de enseñanza en enfermería. [The challenge and future of simulation as a teaching strategy in nursing]. Investigación en educación médica, 6(22), 119-125.

Uyaguari-Fernández, N. I., & Pillcorema-Lema, S. (2020). El diseño de un ambiente de aprendizaje en la asignatura de matemáticas utilizando las TIC. [The design of a learning environment in the subject of mathematics using the Tic]. Mamakuna, (14), 10 - 22.

Published

2020-11-01

How to Cite

Macas-Macas, J. E., García-Herrera, D. G., Castro-Salazar, A. Z., & Erazo-Álvarez, J. C. (2020). Smartick for strengthening mathematics in basic education. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(5), 377–397. https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1049

Issue

Section

De Investigación