Genially as an interactive tool for learning English verbs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1042

Keywords:

Information technology, computer application, educational informatics, online learning.

Abstract

The objective was to determine the Genially application as an interactive tool for learning verbs in English with the eighth year of EGB at the Rigoberto Navas Basic Education School. Methodologically, it was descriptive with a non-experimental cross-sectional design, in a population sample of 26 teachers (20 women and 6 men), from the English area of the public and private institutions of the city of Cañar – Ecuador. It is concluded that the Genially tool is unknown by most teachers, therefore it is considered that its implementation can be of great benefit to the educational community as it allows interaction and creativity while facilitating The learning; thus also the application of this tool will allow the student to become the protagonist and constructor of their learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alvarez, S., & Pineda, L. (2017). Diseño de una estrategia pedagógica por medio de guías orientadoras en plantillas genially utilizando edmodo y la metodología b-learning para mejorar la comprensión lectora en los estudiantes del grado décimo del colegio artístico Rafael Contreras Navarro. [Design of a pedagogical strategy through guiding guides in genially templates using edmodo and the b-learning methodology to improve reading comprehension in tenth grade students of the Rafael Contreras Navarro artistic college]. https://n9.cl/bv3e

Apolo, D. (2017). Tecnología y educación: un largo caminopor recorrer. Puntos de acuerdo, tensiones ydisputas entre estudiantes, docentes yautoridades para los usos juveniles deinternet con fines educativos. Caso: ColegioNacional Eloy Alfaro, Quito-Ecuador. [Technology and]. UNLP-FaHCE, 5-374. Obtenido de https://n9.cl/0jd02

Benavides, M. (2016). Propuesta educativa para el aprendizaje del ingles mediante el uso del serious games “monsters inc: scard island” en estudiantes de grado quinto de primaria de la fundacion educativa don bosc. [Educational proposal for english learning through the use of]. Obtenido de repository: https://n9.cl/m0pk

Catalán, F., & Pérez, M. (2019). Genially: nuevas formas de difusión y desarrollo de contenidos. [Genially: new ways of dissemination and content development. En Motivar y aprender. El reto de las TIC en el aula de Humanidad (págs. 19-28). Iberoamérica Social. https://n9.cl/owxce

Dunn, M., & Huaqing, C. (2017). Language Teaching Strategies for Preschool English Learners. Perspectives of the ASHA Special Interest Gr, 2, 170-178. https://doi.org/10.1044/persp2.SIG1.170

Education First [EF]. (2019). Índice del Dominio de Inglés de EF para Escuelas. [EF English Proficiency Index for Schools]. Obtenido de https://n9.cl/kls0w

Education First [EF]. (2020). English Proficiency Index. [Índice de dominio del inglés]. Obtenido de https://n9.cl/kt85v

La Network. (2018). El nivel de inglés no mejora en Latinoamérica. [The level of English does not improve in Latin America]. (Equipo Editorial, Editor) Obtenido de https://n9.cl/7h8y

Ministerio de Educación del Ecuador (2020). Ministro de Educación explica el fortalecimiento del aprendizaje del inglés en el sistema educativo del país. [Minister of Education explains the strengthening of English learning in the country's education system]. Recuperado de https://n9.cl/6d2h

Notimérica. (2016). Ecuador establece inglés como materia obligatoria en las escuelas públicas. [Ecuador establishes English as a compulsory subject in public schools]. Obtenido de https://n9.cl/axlyz

Ortega, D., & Auccahuallpa, R. (2017). La Educación Ecuatoriana en Inglés: Nivel de Dominio y Competencias [Ecuadorian Education in English: Level of Proficiency and Competences]. Revista Scientific, 2(6), 52-73. https://doi.org/10.29394/scientific.issn.2542-2987.2017.2.6.3.52-73

Ortega, D., & Minchala, O. (2019). Explorando las Aulas de Clase de Inglés en Cañar: Currículo, instrucción y aprendizaje [Exploring the English language classrooms in Cañar: Curriculum, instruction and learning]. UNEMI, 12(30), 57-73.

Ramos, M. (2017). O Impacto do uso dasNovas Tecnologias emAulas de Inglêspara cursos Tecnológicos [El impacto del uso de nuevas tecnologías en las clases de inglés para cursos tecnológicos]. CBTecLE, 1(1), 1-13.

Rashid, R. A., Abdul Rahman, S. B., & Yunus, K. (2017). Reforms in the policy of English language teaching in Malaysia. Policy Futures in Education, 15(1), 100–112. https://doi.org/10.1177/1478210316679069

Ricoy, M., & Álvarez, S. (2016). La enseñanza del inglés en la educación básica de personas jóvenes y adultas. [The teaching of english in the basic education of young people and adults]. Revista mexicana de investigación educativa, 21(69), 385-409.

Rodríguez, N. (2016). Las TIC como mediadoras en la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras. [ICT as mediators in the teaching-learning of foreign languages]. Opción, 32(10), 568-588.

UNESCO. (2019). Marco de Competencias de los Docentes en materia de TIC. [ICT Competency Framework for Teachers]. Obtenido de https://n9.cl/tlybb

Viñals, A., & Cuenca, J. (2016). El rol del docente en la era digital. [The role of the teacher in the digital age]. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 30(2), 103-114.

Published

2020-12-01

How to Cite

Tutillo-Piña, J. M., García-Herrera, D. G., Castro-Salazar, A. Z., & Erazo-Álvarez, J. C. (2020). Genially as an interactive tool for learning English verbs. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(5), 250–266. https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1042

Issue

Section

De Investigación