Human Rights and difficulties of oral language in children and girls attending the "My Community Prevents" foundation
DOI:
https://doi.org/10.35381/racji.v4i7.348Keywords:
Derechos en niños y niñas, Dificultades del lenguaje oral, Dificultades comunicativas y problemas genéticos.Abstract
The comprehensive protection that the State, Society and the Family must guarantee to all children, living in Ecuador, must achieve the full comprehensive development of their rights, within a framework of freedom, dignity and equity, as established by the constitution. However, there are few disabilities, including underserved language. On the basis of this provision, this article was proposed to evaluate the rights and difficulties of oral language in children who attend to assert their right of care to the "My Community" Foundation. To this end, a methodology was used with a mixed-type approach, which involved qualitative and quantitative tools. The population consisted of 15 subjects, including school-age children. Among the results it could be noted, that the largest finding corresponded to 61% of the disturbances in pronunciation, presented among its conclusions that there is little fluency of oral language in terms of normality during the production of sounds and quality voice required for speech.
Downloads
References
Aguilera Albesa S. y Orellana Ayala C.E. (2017). “Trastornos del lenguaje”. Pediatría Integral. XXI.
Aldana Zavala, J., & Isea, J. (2018). Derechos Humanos y Dignidad Humana. IUSTITIA SOCIALIS, 3(4), 8-23. Recuperado de http://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/Iustitia_Socialis/article/view/119/101
Campo, L (2009).Características del desarrollo cognitivo y del lenguaje en niños de edad preescolar. Psicogente, 12(2), 341-351.
CDN. (2013). Convención sobre los Derechos del Niño. Recuperado en: www.un.org/es/events/childrenday/pdf/derechos.pdf
Juárez, J y Bonilla, M (2013).Corrección neuropsicológica en las dificultades de la expresión y la comprensión del lenguaje. Pensamiento Psicológico, 12(1), 113-127.
Navarro, M. (2009). Adquisición del lenguaje. El principio de la comunicación. Revista de Filología y su Didáctica, 26 (1), 321-347.
Sampieri Hernandez Roberto. (2014). “Metodología de la investigación”. (en línea). Consultado 14 de Agosto 2017. Recuperado en: http://metodos-comunicacion.sociales.uba.ar/files/2014/04/Hernandez-Sampieri-Cap-1.pdf
Torres, Z (2001) Trastornos del habla o expresión verbal. Barcelona: Siegel.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/Iustitia_Socialis/oai








