The principle of inclusion as a right in the Organic Law of Intercultural Education of Ecuador

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/racji.v7i1.1803

Keywords:

Right to education, social inclusion, cultural system (Unesco Thesaurus)

Abstract

The principle of inclusion as a right in the Organic Law of Intercultural Education of Ecuador

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

William Jesus Monar-Matamoros, Universidad Regional Autónoma de los Andes, Quevedo, Los Ríos

Universidad Regional Autónoma de los Andes, Quevedo, Los Ríos

References

Alonso García, S., Roque Herrera, Y., y Juárez Ramos, V. (2019). La educación intercultural en el contexto ecuatoriano de educación superior: un caso de innovación curricular. [Intercultural education in the Ecuadorian context of higher education: a case of curricular innovation]. Tendencias Pedagógicas, 33, 47- 58. doi: 10.15366/tp2019.33.004

Asamblea Nacional. (2011). Ley Orgánica de Educación Intercultural. (LOEI). Dirección Nacional de Normativa Jurídico Educativa del Ministerio de Educación. [Organic Law of Intercultural Education (LOEI). National Directorate of Legal and Educational Regulations of the Ministry of Education]. Recuperado de: https://n9.cl/xznyz

Asamblea Nacional. (2015). Reglamento General de la Ley Orgánica de Educación Intercultural. [General Regulations of the Organic Law of Intercultural Education]. Dirección Nacional de Normativa Jurídico Educativa. Recuperado de: https://n9.cl/xhb03

Atencio González, R. E., Rivera Segura, G. N., y Gavilanes Garófalo, L. A. (2021). La educación inclusiva en el Ecuador vista desde la Ley Orgánica de Educación Intercultural. [Inclusive education in Ecuador as seen from the Organic Law of Intercultural Education]. Universidad y Sociedad, 13(S3), 244-249. Recuperado de: https://n9.cl/fuby0

Fonseca Montoya, S., Requeiro Almeida, R., y Valdés Fonseca, A. (2020). La inclusión de estudiantes con necesidades educativas especiales vista desde el desempeño de los docentes de la educación básica ecuatoriana. [The inclusion of students with special educational needs as seen from the performance of Ecuadoriana basic education teachers]. Revista Universidad y Sociedad, 12(5),438-444. Recuperado de: https://n9.cl/oyxxx

Hernández Pico, P., y Samada Grasst, Y. (2021). La educación inclusiva desde el marco legal educativo en el Ecuador. [Inclusive education from the legal educational framework in Ecuador]. Revista de Ciencias Humanísticas y Sociales (ReHuSo), 6(3), 63-81. https://doi.org/10.5281/zenodo.5512949

Published

2022-06-01

How to Cite

Monar-Matamoros, N. M., Monar-Matamoros, W. J., Peñaherrera-Martínez, E. T., & Macías-Cedeño, S. J. (2022). The principle of inclusion as a right in the Organic Law of Intercultural Education of Ecuador. IUSTITIA SOCIALIS, 7(1), 346–352. https://doi.org/10.35381/racji.v7i1.1803

Issue

Section

Carta al Editor

Most read articles by the same author(s)